Jelenlegi hely

Homokos part, pezsgő hangulat, ingyenes tengerparti feeling - Irány a Körös-torok plázs!

Homokos part, pezsgő hangulat, hűsítő víz, tengerparti feeling…, nem is kell messzire utaznunk, hogy tengerparti élményben lehessen részünk, elég ha ellátogatunk a Csongrádon lévő Körös-torok szuper kis strandjára.

A Tisza úgy „döntött”, hogy enged a fürdőzők csábításának és júniusban újra megnyitotta partját a strandolók előtt.  Ami fontos belépődíjat nem szednek, a parkolás viszont fizetős.

És akkor jöjjön egy tavalyi beszámolónk, reméljük idén is eljutunk ide! - Makai Mariann írása

Vasárnap teszteltük is, hogy valóban érdemes-e oda elmenni? És szerintem igen! Aki szereti a szabadvizes fürdőt, a nyüzsgő, élettel teli partot és szeret homokvárat építeni, annak ez a hely be fog jönni.

Csongrád a Tisza jobb partján, a Körös torkolata (Körös-torok) előtt fekszik. Kiskunfélegyháza és Szentes felől a 451-es úton, valamint alsóbbrendű utakon Szeged  Csépa és Tiszaalpár felől közelíthető meg. Kerékpárral is remek úti cél, hiszen Csongrádot a Körös-torok mentén és a Tisza-hídon átvezető kerékpárút köti össze a szomszédos Szentessel.

Ingyenes strand

Ha a vízállás engedi a fürdőzést, akkor egy szép hosszú homokos part várja a fürdőzőket, a háttérben vadregényes ártéri erdők kíséretében. Kisgyermekes családoknak is ideális hely, hiszen lassan mélyül a vize, és csodás homokvárakat lehet építeni, természetesen a homokozó lapátokat és vödröket semmiképp ne hagyjátok otthon!

Fotó: Révész Gábor

Ráadásul nincs belépő sem, ingyenesen lehet strandolni, mégis szép tiszta és nagyon hangulatos. A plázs a nyári hónapok kedvelt társasági életének a helyszíne. Nem csoda, hiszen a 25-27 ºC-os víz és a felforrósodó homok tengerpart illúzióját kelti. Délutánra megtelik a part fürdőző, napozó családokkal, a sekély vízben pancsoló kisgyermekekkel, standröplabdázó és focizó fiatalokkal. Szállást is nagyon kedvező áron találtok a cölöpökön álló házakban, de közvetlenül a vízparton, a Tisza és a Körös folyók torkolatánál van egy kemping is, ahol a sátor- és lakókocsihelyek mellett komfortos faházak állnak a vendégek rendelkezésére.

Szuper kis kajázók

A part mentén remek büfék és csárdák várják a látogatókat, persze mi sem ettünk mindegyikbe, de kettőben igen, és meglepően normális árak, sőt olcsó árak voltak, a lángos pedig egyszerűen fenomenális! Úgy duplája méretileg, mint amit eddig legnagyobbat láttál életedben, és ha hiszed, ha nem, 300 Ft egy sima lángos, aminek a tésztája olyan vastag, hogy 3-an sikerült jól laknunk belőle! Csak viszonyításképp egy Hot-dog 400 Ft, egy hamburger 800, egy fél literes Cola pedig 400 Ft volt. Aki nem szenved tériszonyban, (mint én) annak érdemes felmászni a parton álló 32 méter magas kilátóba, mert a kilátás megéri a félelmetes magasságot, a két gyerek unszolására remegő lábakkal, de felmentem a legfelső emeletre – először és utoljára…

Fotó: Révész Gábor

Ide a belépő gyerekeknek (6 év felett) 200, fellőtteknek 350 Ft.

Indulás előtt mindenképp tájékozódjatok Facebook oldalukon, hogy lehet-e fürdeni - a Tisza azért csak Tisza :) Jó fürdést mindenkinek!

Makai Marianna - Kecskemétimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.