Jelenlegi hely

Mi volt ma az oviban? – Így kérdezd!

Hogyan kezdeményezzünk beszélgetést óvodás gyerekünkkel? Természetes, hogy kíváncsiak vagyunk, mi minden történt vele, de kérdéseinkre sokszor nem kapunk kimerítő választ. Adunk néhány tippet a beszélgetésindításhoz.

Bizalmi légkörben

Otthonos környezetben, meghitt pillanatokban nagyobb kedvük van mesélni: sok gyereknél elalvás előtt az ágyban, vagy esti mese után, fürdés alatt vagy vacsora közben jön el ez az idő.

Játék közben

A játékából, rajzaiból sok dolgot láthatunk, ahogy az érzéseit, élményeit, az óvodai szituációkat eljátssza, lerajzolja. A bábjáték is segítségünkre lehet, hogy megtudjuk, mi foglalkoztatja a gyerekünket. Ha nem ő, hanem a báb "beszél", akkor könnyebben elő jönnek a szavak. 

Mutass példát!

Ha elmeséled neki egyszerűen, de őszintén, hogy mi történt veled aznap, hamarabb megnyílik, szívesebben megosztja veled a saját élményeit. A példamutatás mellett azért is hasznos ez, mert könnyebben bekapcsolódhat a beszélgetésbe, eszébe juthat valami, ami vele történt.

Konkrét kérdések

Érdemes pontosan megfogalmazott, de nem túl hosszú kérdést feltenni, amire nem általános, hanem konkrét válasz adható. Olyat is kérdezhetsz, amire néhány lehetőségből tud választani. Pl.:

  • Kivel játszottál ma?
  • Mit mesélt ma az óvó néni?
  • Ki volt a párod séta közben?
  • Mi a kedvenc helyed a csoportszobában?
  • Minek örültél a legjobban?
  • Mivel szeretsz játszani?
  • Voltatok az udvaron?
  • Ki mellett szeretsz ülni, és ki mellett nem?

  • Kit hívnál meg a szülinapodra?
  • Mit rajzoltál?
  • Mi volt az ebéd?
  • Ki mellett ültél?
  • Aludtál?
  • Milyen új dalt, mondókát tanultatok?
  • Milyen mesét olvastatok alvás előtt? 
  • Mi volt a legviccesebb a mai napon?
  • Ki a legjobb barátod? Miért pont ő?
  • Ha lenne egy varázspálcád, mit varázsolnál át és mire? Miért?
  • Mit szeretsz a legjobban az oviban?
  • Mi az, amit nem szeretsz az oviban?

- Budapestimami -

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?
A természet mosolya

Mit suttog az erdő?

Pályázat típusa: Természetvédelmi-irodalmi vers,-próza,-meseíró pályázatKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
A természet mosolya

A természet mosolya

Pályázat típusa: természetfotósKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Pályázat típusa: tudományos - nemzetköziKorosztály: 15 - 20 éves középiskolásokBeküldési határidő: 2025. február 23.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére