Jelenlegi hely

Menni vagy maradni – Kisgimi pro és kontra

Lassan itt az idő, el kell dönteni: megpróbálja? Ne próbálja? Menjen? Maradjon? Sok szülő számára nem annyira bonyolult kérdés ez, ám vannak, akik nehezen hozzák meg ezt az igencsak fontos, a gyermek és a család életét alapvetően befolyásoló döntést.

Úgy gondolom, hogy összességében semmiképpen nem ártunk a felvételi megpróbálásával. Fontos azonban, hogy nem szabad túlidegeskedni vagy a gyereket stresszelni.  Fontos, hogy ne legyen a gyereken lelki teher vagy nagy teljesítmény kényszer. Nem baj, ha csak azért adjuk be a jelentkezést, hogy lássuk, a jelenlegi tudás ebben a rendszerben milyen pontokra váltható át. Az sem, ha negyedikesünk, hatodikosunk egy vizsgahelyzetet is átél. A vizsgázásban is lehet rutint szerezni, így ez jó tapasztalatszerzési lehetőség lehet. Akkor is feltétlenül foglalkozzunk a dologgal (készítsük fel a gyereket, mire számíthat, ismerkedjünk együtt az elérhető feladatsorokkal stb.), ha csak próbát szeretnénk.

Azt viszont érdemes végiggondolni, hogy jó helyen lenne a gyerekünk 10 vagy 12 évesen egy gimnáziumban. Ha úgy látjuk kiemelkedő tehetség, nagyon szorgalmas és megbízható, akkor ott a helye. Ha sosem kell könyörögni, hogy tanuljon, és még a szorgalmikat is igyekszik megcsinálni, vagy ha úgy látjuk a mostani általános iskolában úgy kiváló, hogy a kisujjából kirázza a dolgokat, nincs min gondolkozni.

Ám ha nagyon ügyes, de azért nem annyira terhelhető, vagy ha érzékenyebb lelkű, ha szívesebben foglalkozik mással, mint a tanulással, akkor gondolkozzunk el. Nem, nem arról van szó, hogy nem lenne tehetséges. Sokkal inkább arról, hogy kamaszodik, vagy arról, hogy azért a legfontosabb, hogy békében éljünk, azaz éljen békében önmagával, na meg velünk is.

Ha tehát tudjuk, és biztosak vagyunk benne, hogy ügyesen megállja majd a helyét gyerekünk a gimiben is, akkor nincs min gondolkozni: menjen. Ám azt hiszem jobb egy sima általános iskolában kiválónak lenni, mint egy erős gimiben a futottak még kategóriában kullogni. Élménynek is jobb az előző. Annyi minden lehet még belőle!

Persze nagyon jó, hogy vannak ilyen iskolák. Azok, akik kiemelkedően tehetségesesek, hadd szárnyaljanak olyanok között, akik szintén élvezik a tanulást, vagy már egészen kicsi korukban eldöntötték mik akarnak majd lenni, és ezért képesek már gyerekként is küzdeni.

De nem lesz baj abból sem, ha marad. Legyen a legjobb a jók között. Támogassuk és szeressük. Ha kell, noszogassuk, ha kell, hagyjuk, hogy átlagos kamasz legyen. Már ha van ilyen…

Hiszen a tanulás mellett annyi, de annyi fontos dolog van az életükben! Fontos, hogy jusson idő mindenre és mindenkire. Nehéz az egyensúlyt megtalálni…

Most még van néhány nap, hogy meggondoljuk: menjen vagy maradjon?

Szerző: Budácsik Éva – tanító
Fotó: Pixabay
Forrás: Budapestimami

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Oké, de hogyaaan? - 5 tipp, hogy hogyan romantikázzunk a családi vakáción

Oké, de hogyaaan? - 5 tipp, hogy hogyan romantikázzunk a családi vakáción

Vajon hogyan lehet a romantikát belecsempészni egy családi vakációba? Milyen praktikákat lehet bevetni annak érdekében, hogy az együtt töltött időben sem feledkezzünk meg egymásról? Azt gondolom könnyedén, csak egy kicsit tervezzünk előre. Hoztam 5 tippet, melyet ti is bevethettek akár azonnal. – Ihász Anita párkapcsolati tréner írása.
Könyvajánló kamaszoknak: Holden Rose és a Lapátos fickó

Könyvajánló kamaszoknak: Holden Rose és a Lapátos fickó

A debreceni Ünnepi Könyvhét valamint új könyvsorozatának első kötetének megjelenése miatt látogatott el Debrecenbe Kovács Attila avagy Holden Rose. Vele beszélgettünk gyerekekről, motívációról, és nem utolsó sorban kamaszoknak szóló 10 pluszos könyvéről, a Lapátos fickóról.
Ti ünneplitek még a pedagógusnapot?

Ugye ti is ünneplitek még a pedagógusnapot?

Idén 70 éve, pontosan 1952 június 7-e óta ünnepeljük Magyarországon június első vasárnapján a Pedagógusnapot. Belépünk az óvoda ajtaján és akár évtizedekig elkísérnek minket, velünk vannak, míg tanulunk. Sőt, sokszor tovább. Köszönjük!
Mese csecsemőkortól: napi tizenöt perc felolvasás akár két év előnyt jelenthet?

Mese csecsemőkortól: napi tizenöt perc felolvasás akár két év előnyt jelenthet?

Tapasztalatok szerint már az anyuka hasában lévő magzatnak is érdemes verseket olvasni. Az itt hallott ritmusokkal, később az adott korosztály számára készült könyvek segítségével akár másfél-két év előnyre is szert tehetnek a gyerekek az iskola első évére kortársaikhoz képest.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére