Jelenlegi hely

Sok üzlet visszaveszi az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket

Egyre több üzlet ad lehetőséget a vevőknek arra, hogy minőségi kifogás hiányában is levásárolhassák vagy visszakaphassák egy termék vételárát, holott a szabályok szerint nem kötelezhetők erre - ismerteti a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.  

A Tanácsadó Iroda ezt egy 400 üzletre kiterjedő kutatás  eredményei alapján állapította meg, amelyet a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének megbízásából készített a fogyasztók számára a karácsonyi időszakban gyakran jelentkező problémáról. A felmérést a CP Contact Kft. készítette el. A közleményben rámutatnak: az üzletek érzékelték azt a fogyasztói igényt, hogy az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket is visszavihessék, kicserélhessék. Ahol a verseny erős, ott a cégek még egymásra is licitálnak abban a tekintetben, hogy a fogyasztók mit és mennyi ideig vihetnek vissza - tették hozzá.  
A közleményben felidézik, hogy a hatályos szabályok szerint  a vásárló csak webes vagy más csomagküldő, üzleten kívüli vásárlás esetén gondolhatja meg magát, 14 napon belül elállhat a vásárlástól, és követelheti a vételárat a termék egyidejű visszaküldése mellett. A jogszabály a kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkek esetében azt teszi lehetővé, hogy ha a termék hibás, és a vásárló minőségi kifogását 3 munkanapon belül jelzi, akkor a kereskedő köteles azt cserélni, és nem oldhatja meg a problémát úgy, hogy vállalja a termék javítását.
A tanácsadó iroda kiemeli: ha a fogyasztó boltban vásárolta a terméket, amely hibátlan ugyan, csak éppen méretben nem jó vagy nem tetszik, már nem lehet elállni a szerződéstől. Sem a pénz visszatérítését, sem a termék cseréjét vagy levásárlást nem követelheti a vásárló - írták.


    

A kutatásból kiderült, hogy az üzletek eltérő módon, esetenként rendkívül toleránsan állnak a vevői igényekhez. A kutatásban részt vevő boltok között volt olyan, amely a vásárlástól számítva 3 napon belül biztosítja a termék cseréjének vagy levásárlásának lehetőségét, a többségük két hét és két hónap közötti időszakot határoz meg erre. Az üzletek leginkább a karácsony miatt adnak lehetőséget a cserére, levásárlásra, de többen nem kötik ezeket a panaszkezelési módokat az ünnepekhez. A fogyasztókat általában a nyugtán vagy a pénztárnál tájékoztatják a visszaváltás lehetőségéről, azonban a tanácsadó iroda megjegyzi, hogy sok esetben semmilyen tájékozódási pont nem áll a vásárlók rendelkezésére.  
    

A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai díjmentesen segítenek a fogyasztóvédelmi problémák kezelésében, személyesen, telefonon, online, a  két ünnep között és januárban is.
Elérhetőek a http://versenyugyi-tanacsadoiroda.hu/kapcsolat/ honlapon.

 

Forrás: MTI
 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A természet mosolya

Mit suttog az erdő?

Pályázat típusa: Természetvédelmi-irodalmi vers,-próza,-meseíró pályázatKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
A természet mosolya

A természet mosolya

Pályázat típusa: természetfotósKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Pályázat típusa: tudományos - nemzetköziKorosztály: 15 - 20 éves középiskolásokBeküldési határidő: 2025. február 23.
Félévi bizonyítvány para: tényleg számít, vagy csak a szülők őszhajszálait szaporítja, avagy mit jósol a félévi bizonyítvány?

Félévi bizonyítvány para: tényleg számít, vagy csak a szülők őszhajszálait szaporítja, avagy mit jósol a félévi bizonyítvány?

Tudtad, hogy a január az egyik legstresszesebb hónap az iskolás gyerekek számára? Bizony a félévi bizonyítvány érkezése jelentős stresszt okozhat, miközben az év végi bizonyítvány már jóval kevesebb feszültséget szokott kiváltani.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére