2015. április 1-től eljár a családi pótlékkal, a gyermekgondozási segéllyel, a gyermeknevelési támogatással és az anyasági támogatással kapcsolatban (Korábban a Magyar Államkincstárnál intézhettük ezeket az ügyeket.).
2015. április 1-től a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságaitól a fővárosi és megyei kormányhivatalok hatáskörébe került a családtámogatási és lakáscélú állami támogatásokkal összefüggő feladatok ellátása.
Ettől az időponttól kezdve a kormányhivatalok járnak el a családi pótlékkal, a gyermekgondozási segéllyel, a gyermeknevelési támogatással és az anyasági támogatással kapcsolatban. A kormányhivatalokhoz kerül át a fogyatékossági támogatáshoz, a kereset-kiegészítéshez, valamint az energiaár-támogatáshoz tartozó ügyintézés is.
A családtámogatással összefüggő kérelmeket ezután nem csak a megyeszékhelyen, hanem a lakóhelyhez közel, a járási hivataloknál, a kormányablakokban és a települési ügysegédeknél is be lehet nyújtani.