Jelenlegi hely

Mitől félti a szülő leginkább a gyerekét?

A jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a magyar szülők a gyermekeiket - derül ki egy felmérésből.

Egy tavalyi, ezt a kérdéskört vizsgáló angol kutatás nyomán az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata megbízásából az NRC és a TNS Hoffmann Reseach végzett hasonló kutatást ez év augusztusában a 18-59 éves magyar lakosság körében, akiknek 4-18 éves gyermekük van.

Az angol Credos piackutató intézet 2011-ben végzett felmérése szerint az angol szülők leginkább az oktatás, a drogok, gyermekük jövője, a közlekedés biztonsága és a szexuális zaklatás miatt aggódnak. A reklám - az internet és az alkohol mögött - a tizenegyedik a sorban.

A magyar szülők aggodalmai hasonló képet mutatnak: a jövőbeni kilátásokat a válaszadók 61 százaléka, a közlekedés biztonságát 58 százaléka, a kábítószereket 57 százaléka, a bűnözést 55 százaléka, az idegenekkel való kapcsolatba kerülést 46 százaléka említette.
A reklámoktól, hirdetésektől a válaszadók 24 százaléka félti gyerekét, így ez tizenkettedik a listán. A szülők aggodalmaiban ezt megelőzi az alkohol, a túl gyors felnőtté válás, a túl korai szexuális élet, az iskola, az internet és a televíziós műsorok. Az ideálisnak tartott testképet a felmérésben résztvevők 24 százaléka, a gyermekkori elhízást 22 százaléka nevezte problémának.

A TNS Hoffmann Research kvalitatív, fókuszcsoportos kutatása finomítja a képet. A szülők a beszélgetések során aggodalmaik fő okaiként az anyagi kérdéseket, a csoportnyomást, a többi szülő felelősségét, a közlekedést, a közbiztonságot, saját szülői felelősségüket, a kábítószert, az alkoholt, az internetet és a szexuális zaklatást nevezték meg - közölte az Önszabályozó Reklámtestület és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata az MTI-vel.

A reklámok esetében a megkérdezettek 15 százaléka a túlzott vásárlásra ösztönzést nevezte meg aggodalmai között, 9 százalék az irreális képet, 8 százalék a befolyásolást, 7-7 százalék az alkoholos italok reklámozását, a nem a koruknak megfelelő marketinget és a hamis értékrend kialakulását, 5 százalék a reklám mögötti hazugságot emelte ki.

 

Forrás: MTI

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Igyekezz már, hol a cipőd, el fogunk késni, miért most jut eszedbe, hogy pisilni kell, jajj kell az úszás cucc, megőőőőrülöööök hogy minden reggel ez megy! Na tegye a szívére a kezét, akinél még nem hangzottak el ezek vagy ennél változatosabb, neaggyisten cifrább napindító mondatok. Ugyhogy ugye? Szerintem bátran és általánosan kijelenthetjük: a reggeli készülődés, és intézménybe-munkahelyre kerülés a nap egyik legstresszesebb része – minden résztvevőnek! No de, tudjuk-e hogy miért? Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Itt a Vágatlan Május! Na ez igazán tetszeni fog a családnak, akárki is vágja a füvet nálatok! A nemzetközi kezdeményezés még 2019-ben Angliából indult, célja, hogy felhívja a beporzóbarát kertek jelentőségére a figyelmet.
Az Édesanya teremtése

Az Édesanya teremtése

Azt tudjuk, hogy 6 pár keze és 3 pár szeme van, gyógyítani is tud, de ki teremtette a könnycseppet?
Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy… tudom, hogy ebben a hónapban még nem hívtalak, de még csak elseje van. Nem azért akarom letenni, mert már legszívesebben a temetőben tudnálak.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére